گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
حضرت آیت الله مصباح: امروز وظیفه من و شما در هر منطقه‌ای که هستیم، علاوه بر شناخت و معرفی اصلح، شناخت و معرفی افراد فاسد و مضر نیز هست، همانگونه که اگر شما دانستید پزشکی قلابی مطبی باز کرده ‌است و جان مردم را به خطر می‌اندازد، وظیفه دارید او را به مردم معرفی کنید.http://www.598.ir/fa/news/39435
*****
در مواضع افراد دقت نمایید کسانی که هنوز فدرت تشخیص هاشمی و افکارش و نقش او را در فتنه و کودتای ناکام 88 ندارند را چگونه قابل اعتماداند، از کجا می توان مطمئن شد این افراد توان برخورد با فتنه های احتمالی آینده را دارند، از کجا می توان فهمید که در توسعه کشور همان راه هاشمی را دنبال نکنند؟ در این مواضع دقت کنید:
1- لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص سئوال یکی از طلاب در مورد مواضع هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ایشان همانند همه رجال سیاسی خدمات و نقاط ضعفی داشتند که بنده برخی از رفتارهای ایشان را نمی‌پسندم!!!(واقعا فقط هاشمی ضعف داشته؟ پس چه کسی از فتنه گران حمایت کرد؟!)
2-مطهری مورد حمایت لاریجانی
2/1
-لاریجانی:مطهری فرد با تقوایی است، رد صلاحیت وی غلط بود

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از طلاب در خصوص رد صلاحیت علی مطهری اظهار داشت: رد صلاحیت ایشان را درست نمی‌دانم من مطهری را انسان با تقوایی می‌شناسم و ۳۴ سال سابقه آشنایی دارم و او فرد متقی است.

وی ادامه داد:عدم التزام آقای مطهری به اسلام را قبول ندارم و این تصمیم غلطی بود که توسط شورای نگهبان اصلاح شد.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: افراط و تفریط ها در تائید صلاحیت‌ها نادرست و اشتباه است که این امر تنها باید در چارچوب قانون باشد.
 2/1/1-نظر مطهری در مورد هاشمی:
اینها قادر به حذف آقای هاشمی از انقلاب نیستند. ایشان پایگاه اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند. علت هجوم روانی و تبلیغاتی به ایشان ترس از اوست.
به گفته وی، تا زمانی که آیت​الله هاشمی​رفسنجانی به صحنه سیاسی برنگردد و مثلاً اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه نظرات ایشان عادلانه و واقع بینانه است.}

2/1/2-علی مطهری در همایش اصلاح طلبان
2/4-مصباحی مقدم در مورد مطهری و لاریجانی
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تهران، در واکنش به لیست منتشره جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند. شاخه شاخه کردن و شعبه شعبه کردن جبهه اصولگرایان مردم را سردرگم کرد. من معتقدم آرای اصولگرایان با این لیست ها می شکند. در این تقسیم ذی نفع دیگران خواهند بود.
گزیده سخنان وی از این قرار است:
·          کسانی که ریاست آقای لاریجانی را برای ریاست مجلس ترجیح دادند، دایره شان خیلی وسیع است و کسانی که فعال بودند تا لاریجانی رئیس شود، محدود به افراد خاصی نیست. مثلا من و آقای توکلی حمایت جدی از لاریجانی کردیم و اگر دور بعد هم لاریجانی برای ریاست بیاید، مطمئنا از ایشان حمایت جدی می کنم. در مورد آقایان مطهری و کاتوزیان و عباسپور، شاید آقایان جبهه متحد خواستند لیستی داشته باشند که کمتر مورد هجوم رقبا باشد و به همین دلیل این حذفیات را دیدیم. به همین دلیل فکر می کنم بهتر است آقایان متکی و زاکانی بیایند و توضیح دهند که چرا این اقایان را در لیست تهران قرار ندادند

http://www.khabaronline.ir/detail/197956/

2/5-دفاع باهنر از اصولگرایی مطهریhttp://www.fardanews.com/fa/news/188026/
3-باهنر:بالاخره مواضع آقای هاشمی در طول این پنج  یا شش سال گذشته به خصوص از اول دوره دولت نهم زیر و بم‌های زیادی داشته است و بعضی جاها كاملا قابل نقد است و خیلی جاها هم كه تلاش‌هایی برای ایجاد وحدت داشته‌اند، قابل تمجید و افتخارآمیز است!"
http://rajanews.com/detail.asp?id=97612
4-مصباحی مقدم:
سؤال:منظورم تشریح اخلاق انتخاباتی نبود. ببنید در انتخابات ریاست جمهوری گذشته تخریب هایی علیه آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری کلید خورد که هرگز به آنها پاسخ داده نشده است. فکر نمی کنید همین عارضه سبب باب شدن آن تخریب ها شود و باز هم چنین روندی را در انتخابات آتی شاهد باشیم؟ چنانکه باز هم برخی بر اساس تئوری «اهانت به هاشمی برای کسب رای بیشتر» بخواهند بر تنور اهانت به شخصیتی که در پیروزی انقلاب و پس از آن نقش داشته، بدمند؟ اصلا اگر چنین روشی باب شود، چطور در آینده می توان از ذخایر نظام دفاع کرد؟ 
جواب: البته من از آن تخریبهایی که در هنگام تبلیغات انتخاباتی دو طرف نسبت به هم داشتند بسیار ناراحتم، اما بهترین موضع گیری در این موارد، مواضع مقام معظم رهبری است. ایشان در مقابل هر شخصیت و گروهی سعی شان بر این است که مواضع اصولی و درست آنها را مورد توجه قرار دهند و افراد و گروه ها را برای انقلاب حفظ کنند. اقتضای بزرگ منشی رهبری هم در همین است. ما که مدعی پیروی از ولایت فقیه هستیم باید این رویکرد را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا نقطه ضعف ها رفع شود. تاکید می کنم در قضیه پس از انتخابات 88 بین مواضع آقایان هاشمی و ناطق تفاوت جدی می بینم، آقای ناطق خیلی زود اعلام کردند که سرباز ولایت هستند و پس از آن هم موضع گیری دیگری نداشتند.
پس از انتخابات 88، نقطه ضعف های جدی ای از برخی دیگر، بروز کرد. برای حذف این نقاط ضعف در آنها، باید بر نقاط قوتشان تاکید کنیم تا به اصلاح رویکردهایشان بپردازند. حتی اگر آن رویکردها مستمر باشد. باید شخصیت یک فرد را روی هم رفته در نظر گرفت و جهات مثبت رفتاری او و سوابق او را در مقایسه با موارد منفی وی در نظر داشت. اگر چنین بکنیم به حفظ سلامت فضای عمومی جامعه کمک خواهیم کرد. امیدوارم در این دوره انتخابات شاهد چنین تخریبهایی از سوی هیچ یک از جریانات سیاسی نباشیم.
 
ای کاش مناظرات مدیریت شده ای پس از انتخابات 88 بار دیگر در صداوسیما شکل می گرفت تا ابهامات پیش از این انتخابات، برطرف شود. البته مردم ما عموما اعتماد فوق العاده ای به مقام معظم رهبری دارند و با توجه به مواضعی که ایشان پس از انتخابات گرفتند و توضیح ها و تبیینهای ایشان، بسیاری از مسائل شفاف شد. اما متاسفانه هستند کسانی که پس از آن مناظره ها، به افراد برچسب زده و به ایجاد سوال و ابهام در فضای عمومی جامعه دامن می زنند که کار شایسته ای نیست. http://khabaronline.ir/detail/198629/politics/election
5-دیدار هئت مؤتلفه با هاشمی در خرداد 90

http://www.fararu.com/vglf0cdc.w6dx1w,iiygaw.p.html



-